Haber
2014-02-07 10:08:09
TBMM ye Sunulan MEB Teşkilat Kanunu

T. C.

BAŞBAKANLIK

Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü

Sayı : 31853594-101-93İ

6 /2 /2014

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulu'nca 27/1/2014 tarihinde kararlaştırılan "Milli Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir. - .

Gereğini arz ederim.

MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1- 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "müsabaka" ibaresi "yazılı ve/veya sözlü sınav" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 2-1416 sayılı Kanunun 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 3- Bu Kanun kapsamında yurtdışına gönderilecek öğrencilerin seçimi yazılı ve/veya sözlü sınavlaolur. Yazılı smav Milli Eğitim Bakanlığınca veya düzenlenecek protokolle Ölçme, Seçme ve YerleştirmeMerkezi tarafından yapılabilir. Milli Eğitim Bakanlığınca, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi GirişSmavı yazılı smav yerine kullanılabilir.

Öğrencilerin seçiminde yazılı sınav ve/veya sözlü smav ile mezuniyet not ortalaması Bakanlıkça belirlenecek ağırlıklarla dikkate alınır.

Sözlü smava çağrılan adaylar;

a) Genel alan bilgisi konularına ilişkin bilgi düzeyi,

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade kabiliyeti ve muhakeme gücü,

c) iletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti,

ç) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,

d) Akademik çalışmalara yatkınlığı,

yönlerinden Bakanlıkça oluşturulacak komisyon tarafından değerlendirilir. Adaylar, komisyon tarafından (a) ila (e) bentlerinde belirtilen özelliklerin her biri için yirmişer puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlarayrı ayrı tutanağa geçirilir. Bunun dışmda sözlü smav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sözlüsınav soru ve cevaplarının önceden hazırlanması zorunlu değildir.

Sözlü sınav komisyonu, Bakanlık personeli, öğretim elemanları ve Bakanlıkça uygun görülen ilgili kurumpersoneli arasından Bakanlıkça seçilen bir başkan ve iki asıl üyeden oluşur. Bakanlık, aynı usulle asıl üyesayısı kadar yedek üye belirler. Asıl üyelerin bulunmadığı durumlarda yedek üyeler komisyonda görev yapar. Bakanlık, gerekli durumlarda uygun görülen yerlerde birden fazla komisyon ve bütün komisyonlar içinortak yedek üye listesi oluşturabilir. Yurtdışına gönderilecek öğrencilerin seçimi, başvuru şartlan ilesınavlara ilişkin diğer usul ve esaslar Bakanlık tarafından yönetmelikle düzenlenir."

MADDE 3-1416 sayılı Kanunun 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 21- Bu Kanun uyarınca mecburi hizmet karşılığı yurtdışına gönderilenler öğrenimlerini başarıylatamamladıktan sonra mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa etmek üzere, adlarına gönderildikleri kurumlarınilgili kadrolarına atanır.

Milli Eğitim Bakanlığı adına bu Kanun kapsamında yurtdışına gönderilenlerden gönderildikleri ülkede doktoraöğrenimlerini tamamladıktan sonra mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa etmek üzere yurda dönenler EğitimUzmanı kadrolarına atanır.

Bu kişilerin yurtdışında lisansüstü eğitim amacıyla geçirdikleri sürelerin tamamı memuriyette geçmiş sayılarak, bu sürelerin her yılı bir kademe ilerlemesine ve her üç yılı bir derece yükselmesine esas olacakşekilde değerlendirilir ve 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B) fıkrasında öngörülen çalışma sürelerininhesabmda da dikkate alınır.

Kamu kurum ve kuruluşlarınca staj amacıyla yabancı ülkelere gönderilecek memurlar hakkında bu Kanun hükümleri uygulanmaz."

 

MADDE 4-1416 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 3- 21 inci madde hükümlerinden, yurtdışına eğitim amacıyla gönderilenlerdenöğrenimlerini tamamlayıp mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa etmeye başlayanlar (bu yükümlülüklerini bitirenler dahil) ile halen yurtdışında eğitimlerine devam edenler de yararlandırılır.

Bu Kanunla değiştirilen 3 üncü madde hükümleri, yurtdışına gönderilecek öğrencilerin seçimine yönelik olarak 2013 yılında gerçekleştirilen sınavlar hakkında da uygulanır."

MADDE 5- 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesine dördüncü fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve mevcut dördüncü fıkrasının ikinci cümlesi ile mevcut yedinci ve sekizinci fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.

"Aday öğretmenliğe atanabilmek için; 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan şartlara ek olarak, yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından mezun olma ve Bakanlıkça ve/veya Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılacak sınavlarda başarılı olma şartlan aranır.

Aday öğretmenler, en az bir yıl fiilen çalışmak, adaylık döneminde herhangi bir disiplin cezası almamış olmak ve performans değerlendirmesine göre başarılı olmak şartlarım sağlamak kaydıyla, yapılacak yazılı ve/veya sözlü sınava girmeye hak kazanırlar. Smavda başarılı olanlar öğretmen olarak atanır. Smavdabaşarılı olamayanlar bir başka il veya ilçede görevlendirilerek, bu kişilere bir yıl içinde tekrar smava girme hakkı tanınır. Sınava girmeye hak kazanamayanlar ile üst üste iki defa smavda başarılı olamayanlar adayöğretmen unvanım kaybeder ve memuriyetle ilişiği kesilir.

Sınav komisyonu üyeleri, Bakanlık personeli, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personel ileöğretim elemanları arasından seçilir. Bakanlık gerekli gördüğünde illerde veya merkezde birden fazla komisyon oluşturabilir. Performans değerlendirmesinde dikkate alınacak mesleki ölçütler, smav konulan, komisyon üyelerinin seçimi, görevleri, çalışma usül ve esaslan ile smava ilişkin diğer hususlar yönetmelikledüzenlenir."

MADDE 6- 1739 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 4- Bu maddenin yayımı tarihinden önce, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanlannı mahkeme karanyla elde edenlerin, mahkeme karanmn aleyhlerine kesinleşmesi halinde bu kişilere unvanlarının iptal edildiği tarihten önce yapılan ödemeler geri alınmaz.

43 üncü maddeye bu Kanunla eklenen beşinci, altıncı ve yedinci fıkra hükümleri, bu Kanunun yayımıtarihinden sonra aday öğretmen olarak göreve başlayanlar hakkında uygulanır."

MADDE 7- 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 53 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"b. Öğretim elemanlan, memur ve diğer personele uygulanabilecek disiplin cezaları uyarma, kınama,yönetim görevinden ayırma, aylıktan kesme, kademe ilerlemesinin durdurulması, görevinden çekilmiş sayma, üniversite öğretim mesleğinden çıkarma ve kamu görevinden çıkarma cezalandır. Hangi fiillere hangi disiplin cezasının uygulanacağı, bu bentte sayılan kişilerin disiplin işlemleri ve disiplin amirlerinin yetkileri, Devlet memurlarına uygulanan usul ve esaslar da gözönüne alınmak suretiyle Yükseköğretim Kuruluncadüzenlenir."

MADDE 8- 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve KatmaDeğer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 16- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı ÖzelÖğretim Kurumlan Kanununa göre en az üç yıl süreyle aynı gerçek kişi veya tüzel kişiler için çoğunlukhissesi itibanyla aynı ortaklar tarafından işletilen ve aynı il sınırlan dahilinde faaliyetini sürdüren ve 5580 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesine göre dönüşüm programına dahil olmak suretiyle 1/9/2015 tarihinekadar özel okula dönüşüm taahhüdünde bulunan dershanelerden Milli Eğitim Bakanlığına müracaat edenler lehine, adı geçen Kanun maddesinin uygulanmasına ilişkin olarak söz konusu Bakanlık aleyhine varsa açılan davalardan tüm yargılama giderleri üstlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi halinde, Hazine taşınmazlan üzerinde eğitim tesisi yapılması amacıyla ilk yıl için yatırım konusu taşınmazın emlak vergisineesas asgari metrekare birim değerinin binde beşi tutanndaki bedel üzerinden, 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine göre pazarlık usulüne göre yirmibeş yıla kadar bağımsız ve sürekli nitelikte irtifak hakkı tesis edilebilir.

Ancak, bunlar tarafından daha sonra herhangi bir şekilde 5580 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesinin uygulanmasına ilişkin dava açılması halinde irtifak hakkı tesisi işlemi iptal edilir. Bu durumda, ilgililertarafından herhangi bir hak veya tazminat talebinde bulunulamaz ve taşınmazın üzerindeki yapı ve tesislersağlam ve işler vaziyette Hazineye intikal eder.

Birinci fikrada belirtilen koşullan taşıyan birden fazla istekli olması halinde birinci fıkradaki bedelin dışmda bu istekliler arasında bir defaya mahsus alınacak katılım payı üzerinden arttırma ihalesi yapılır. İhale sonucunda en yüksek katılım payım teklif eden yatırımcı lehine irtifak hakkı tesis edilebilir.

Bu Kanunun ek 2 nci maddesinde düzenlenen hasılat payı, bu madde kapsamında tesis edilecek irtifak haklarından alınmaz.

Aynı taşınmaz için birden fazla irtifak hakkı tesis talebi olması halinde, 5580 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesine göre dönüşüm programına alınan dershanelerden gelen irtifak hakkı talepleri öncelikledeğerlendirilir.

Aynı ilde ve bir başka dershanenin şubesi niteliğinde olmaksızın faaliyet gösteren birden çok dershaneninkurucusunun bir araya gelerek kurduklan şirket tüzel kişiliklerince aynı taşınmaz için müracaat edilmesi durumunda bunların başvurulan öncelikli olarak değerlendirilir. Bu koşullan taşıyan birden fazla talebin gelmesi halinde üçüncü fıkra hükümleri uygulanır.

Mülkiyeti Hazineye ait ve Milli Eğitim Bakanlığına tahsisli taşınmazlar üzerindeki okul binalarının tamamı veya bir kısmı ile bu binaların eklenti ve bütünleyici parçalan, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kullanılmak üzere, ilk yıl için 29/7/1970 tarihli ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu ve 31 inci maddelerine istinaden yayımlanan Emlak Vergisine Matrah Olacak Vergi Değerlerinin Takdirine İlişkin Tüzük hükümlerine göre hesaplanan emlak vergisine esas asgari metrekare birim değerinin yüzde biri tutanndaki bedel üzerinden 2886 sayılı Kanunun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine göre, pazarlıkusulüyle, on yıla kadar yukanda belirtilen şartlarda Milli Eğitim Bakanlığınca kiraya verilebilir.

Bu madde kapsamındaki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve eğitim kurumlarında bulunan ve ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde kiralanan kantin, salon, açık alan ve benzeri yerlere ilişkin kira sözleşmeleri, MilliEğitim Bakanlığınca belirlenen eğitim-öğretim dönemi sonu itibanyla, fesih tarihinden önceki dönemlereilişkin bedeller tahsil edilmek suretiyle ve tazminat alınmaksızın feshedilir. Bu durumda, okul-aile birliği veişleticiler tarafından herhangi bir hak ve tazminat talebinde bulunulamaz.

Mülkiyeti 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvelde yer alan kamu idareleri ile mahalli idarelere, ait olan taşınmazlar da Milli Eğitim Bakanlığının talebi üzerine bu madde kapsamında değerlendirilebilir.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile bu maddede öngörülen irtifak hakkı ve kiralamadan 5580 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesi kapsamındaki hangi kişilerin, hangi şartlarla yararlandırılacağı Milli Eğitim Bakanlığı rve Bakanlıkça müştereken hazırlanan yönetmelikle belirlenir."

MADDE 9- 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumlan Kanununun 2 nci maddesinin birincifıkrasının (c), (g) ve (j) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkranın (b) bendinde yer alan"dershaneleri," ibaresi ile (f) bendi yürürlükten kaldınlmıştır.

"c) Okul: Özel eğitim, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise özel okullan ile Bakanlıkça dönüşüm programına alman kurumların dört yıllık geçiş sürecine mahsus olmak üzere kurduklan açık öğretim yapanözel liseleri,"

"g) Çeşitli kurslar: Ortaöğretime veya yükseköğretime giriş sınavlarına hazırlık niteliğinde olmamak kaydıyla, kişilerin sosyal, sanatsal, sportif, kültürel ve mesleki alanlarda bilgi, beceri, dil, yetenek vedeneyimlerini geliştirmek, isteklerine göre serbest zamanlarım değerlendirmek amacıyla faaliyet gösterenözel öğretim kurumlanın,"

"j) Öğrenci etüt eğitim merkezi: Oniki yaş ve altındaki öğrencilerin, derslerine çalışmalarına, ödev veprojelerini yapmalarına yardımcı olmak; ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda sosyal, sanatsal, sportif vekültürel faaliyetler yürütmek üzere kurulan özel öğretim kurumlarım,"

MADDE 10- 5580 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fikra eklenmiştir.

"Bu Kanun kapsamındaki ilkokul, ortaokul, lise ve özel eğitim okullan için 1 Eylül tarihinden sonra verilenkurum açma izinleri, ertesi eğitim öğretim yılından itibaren geçerlidir."

"Her ne ad altında olursa olsun, eğitim ve öğretim sunmak amacıyla yürütülen faaliyetler Bakanlığın izin ve denetimine tabidir. Bu faaliyetleri yürütenler özel öğretim kurumlan için bu Kanunda öngörülen kurallara uymakla yükümlüdür."

MADDE 11- 5580 sayılı Kanunun 12 nci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Söz konusu eğitim öğretim hizmetini sunan veya yararlananlann, gerçek dışı beyanda bulunmak suretiylefazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarların, ödemenin yapıldığı tarihten itibaren 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklannın Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay içerisinde ödenmesi, yapılacak tebligatla sebebiyet verenlerden istenir. Bu süre içerisinde ödenmemesi halinde bu tutarlar anılan Kanun hükümlerine göreMaliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir. Bu fiillerin tekran halinde, ayncakurum açma izinleri iptal edilir."

 

MADDE 12- 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

"EK MADDE 5- Bu maddenin yayımı tarihi itibarıyla, ilgili mevzuat uyarınca faaliyet gösteren dershaneler ileöğrenci etüt eğitim merkezleri işyerlerinde öğretmen olarak çalışmakta olan ve herhangi bir sosyal güvenlikkurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olanlardan, bu işyerleri üzerinden sigorta primi ödenmiş çalışma süresi 1/7/2015 tarihi itibarıyla en az altı yıl olup 14/7/1965 tarihlive 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde öngörülen genel şartlar ile öğretmenkadrosuna atanabilmek için aranan özel şartlan taşıyanlar 1/7/2015-1/8/2015 tarihleri arasında başvurmalarıhalinde, Kamu Personel Seçme Sınavma girme şartı aranmaksızın Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde yapılacak sözlü smavda başarılı olmaları kaydıyla, kadro ve ihtiyaçlar dikkate alınmaksuretiyle belirlenen hizmet bölge ve hizmet alanlarında istihdam edilmek ve sağlık özrü hariç dört yıl süreylebaşka bir yere atanmamak üzere, öğretmen unvanlı memur kadrolarına atanabilirler.

Bu Kanun kapsamında örgün eğitim yapan özel ilkokul, özel ortaokul ve özel liselerde öğrenim görenTürkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler için, resmi okullarda öğrenim gören bir öğrencinin okul türüne göre her kademede okulun öğrenim süresini aşmamak üzere, eğitim ve öğretim desteği verilebilir. Bu fikra kapsamındaki eğitim ve öğretim desteğinden özel okul öncesi eğitim kurumlarından eğitim alanlar da, 48-66 ay arasında olmak şartıyla en fazla bir eğitim öğretim yılı süresince yararlandırılabilir.

Eğitim ve öğretim desteği, Bakanlıkça eğitim kademelerine göre her bir derslik için belirlenen asgari öğrencisayısının üzerinde ve her halükarda derslik başma belirlenen azami öğrenci sayısını geçmemek üzere, özelokullarda boş kalan öğrenci kapasitesi için verilebilir. Eğitim ve öğretim desteği verilecek toplam öğrencisayısı her yıl Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkça müştereken belirlenir.

Eğitim ve öğretim desteği; yörenin kalkınmada öncelik derecesi ve gelişmişlik durumu, öğrencinin ailesiningelir düzeyi, eğitim bölgesinin öğrenci sayısı, desteklenen öğrenci ve öğrencinin gideceği okulun başarıseviyeleri ile öncelikli öğrenciler gibi ölçütler ayrı ayrı veya birlikte dikkate alınarak verilebilir.

Söz konusu eğitim öğretim hizmetini sunan veya yararlananların, gerçek dışı beyanda bulunmak suretiylefazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarların, ödemenin yapıldığı tarihten itibaren 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay içerisinde ödenmesi, yapılacak tebligatla sebebiyet verenlerden istenir. Bu süre içerisinde ödenmemesi halinde bututarlar anılan Kanun hükümlerine göre Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir. Bu fiillerin tekrarı halinde, ayrıca kurum açma izinleri iptal edilir.

Dönüşüm programı kapsamındaki kurumlan, aynı amaç ve niteliklerinin korunması şartıyla devir alanlar, bu madde hükümlerinden Bakanlığın izni ile yararlandınlabilir.

Dönüşüm sürecinin bitiminde dönüşme talebinde bulunduklan örgün eğitim kurumunun haiz olması gereken şartlan karşılayamayanların kurum açma izinleri iptal edilerek faaliyetlerine son verilir. Bu durumdakikurumlardan, teşvik uygulamalan kapsamında yararlandıktan eğitim ve öğretim desteği, istisna, muafiyet ve haklar ile diğer teşviklerin parasal tutarının, ilgili teşvikten yararlandınlma tarihinden itibaren 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay içerisinde ödenmesi yapılacak tebligatla ilgililerden istenir. Bu süre içerisinde ödenmemesi halinde bu tutarlar anılan Kanun hükümlerine göre Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir.

Bu madde kapsamında Bakanlıkta istihdam edileceklerde aranacak şartlar, eğitim ve öğretim desteğininverilmesine ilişkin ölçütler, desteğin verileceği eğitim kurumu türleri, eğitim kademeleri ve kurumlar itibanylaverilecek destek tutarlan, eğitim ve öğretim

desteğinin kontrol ve denetimi ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer usül ve esaslar Maliye Bakanlığıve Bakanlıkça müştereken hazırlanan yönetmelikle belirlenir."

MADDE 13- 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 5- Bu maddenin yayımı tarihinde faal olan dershaneler ile bu Kanunla yapılan düzenlemelere göre gerekli dönüşümü tamamlamayan öğrenci etüt eğitim merkezlerinin eğitim öğretimfaaliyetleri 1/9/2015 tarihine kadar devam edebilir.

Bakanlık, bunlardan 1/9/2015 tarihine kadar başvuranları, belirlenecek esaslara göre uygun görülmesi halinde öğretim kurumlarına dönüşüm programına alır. Dönüşüm programına alman kurumların, 2017-2018eğitim öğretim yılının bitimine kadar mevzuatta öngörülen şartlan karşılamalan kaydıyla dönüşebilecekleriokul ve diğer kurum türleri ile dönüşüm esas ve usulleri Bakanlıkça çıkanlan yönetmelikle düzenlenir."

 5580 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin dördüncü fıkrasının ikinci cümlesi ile 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldınlmıştır.

MADDE 14-

25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasına (ğ) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki (h) ve (ı) bentleri eklenmiş, diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiş ve mevcut (m) ve (n) bentleri (o) ve (ö) bentleri olmak üzere aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 15- 

"h) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ı) Yükseköğretim ve Yurtdışı Eğitim Genel Müdürlüğü."

"o) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.

ö) İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı."

- 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye 15 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 15/A ve 15/B maddeleri eklenmiştir.

MADDE 16

"Ölçme, Değerlendirme ve Smav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

MADDE 15/A- (1) Ölçme, Değerlendirme ve Smav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Merkezi sistemle yürütülen resmi ve özel yerleştirme, bitirme, karşılaştırma sınavlarım planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.

b) Kamu kurum ve kuruluştan ile özel hukuk tüzel kişileri tarafından talep edilen mesleğe giriş, yeterlik, görevde yükselme ve benzeri smav hizmetlerini yürütmek.

c) Sınavlara ilişkin değerlendirme ve sonuç belgelerinin düzenlenmesi ile itirazlann incelenmesi işlemlerini yürütmek.

ç) Genel Müdürlük tarafından yapılan sınavlarda sorulacak sorulan hazırlamak veya hazırlatmak, denetlemek ve güvenli bir şekilde saklanması için gerekli tedbirleri almak.

ç) Ölçme ve değerlendirme teknikleri üzerine araştırmalar yapmak veya yaptırmak.

d) Gerekli durumlarda oluşturulacak başvuru merkezleri ve sınav koordinatörlüklerinin koordinasyonunu sağlamak, sınavlarda görev alacak personeli belirlemek ve bu kişilere gerekli hizmet içi eğitimi vermek.

e) Genel Müdürlükçe yürütülen smav, ölçme, değerlendirme, yerleştirme ve diğer hizmet bedellerini belirlemek, tahsil etmek ve döner sermaye hesabında tutmak.

f) Yapılan sınavlann sonuçlarım değerlendirmek suretiyle eğitim politikalarının oluşturulması ve geliştirilmesi amacıyla ilgili hizmet birimlerine veri desteği sağlamak.

 

 

ğ) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Yükseköğretim ve Yurtdışı Eğitim Genel Müdürlüğü

MADDE 15/B- (1) Yükseköğretim ve Yurtdışı Eğitim Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Yükseköğretim politikasının, strateji ve amaçlarının belirlenmesi, geliştirilmesi ve etkili bir şekilde yürütülmesi için gerekli tedbirlerin alınmasında ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.

b) Yükseköğretime giriş sistemine ilişkin usül ve esasların belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.

c) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Bakanlığa verilmiş olan görev ve sorumlulukları yerine getirmek.

ç) 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun hükümlerine göre yurtdışına yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerin sayısı, eğitim alanları, gönderileceklerde aranacak nitelikler, yurtdışındaki öğrenim çalışmaları ve istihdamlarının sağlanması ile ilgili işleri yürütmek ve koordinasyonu sağlamak.

ç) Yurtdışında bulunan vatandaşlarımızın eğitim ve öğretim hizmetlerini yürütmek, yurda dönüşlerinde eğitim sistemimize uyumlarım sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak.

d) Bakanlığın yurtdışındaki okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç ve gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak, Talim ve Terbiye Kurulunun görüşüne sunmak.

e) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak."

 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 17-

"MADDE 17- (1) Rehberlik ve Denetim Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Bakanlığın görev alanına giren konularda Bakanlık personeline, Bakanlık okul ve kurumlarına, özel öğretim kurumlarına ve gerçek ve tüzel kişilere rehberlik etmek.

b) Bakanlığın görev alanına giren konularda faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile gönüllü kuruluşlara, faaliyetlerinde yol gösterecek plan ve programlar oluşturmak ve rehberlik etmek.

c) Bakanlık tarafından veya Bakanlığın denetiminde sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle işbirliği içinde yapmak, süreç ve sonuçlarım mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarına göre analiz etmek, karşılaştırmak ve ölçmek, kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek, elde edilen sonuçlan rapor haline getirerek ilgili birimlere ve kişilere iletmek.

ç) Bakanlık teşkilatı ve personeli ile Bakanlığın denetimi altındaki her türlü kuruluşun faaliyet ve işlemlerine ilişkin olarak, usulsüzlükleri önleyici, eğitici ve rehberlik yaklaşımım ön plana çıkaran bir anlayışla, Bakanlığın görev ve yetkileri çerçevesinde denetim, inceleme ve soruşturma iş ve işlemlerini Eğitim Denetmenleri aracılığıyla yapmak.

ç) Her derece ve türdeki örgün ve yaygm eğitim kurumlan ile il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin rehberlik, işbaşında yetiştirme, denetim, değerlendirme, inceleme, araştırma ve soruşturma hizmetlerini Eğitim Denetmenleri aracılığıyla yürütmek.

d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

(2) Denetime tabi olan gerçek ve tüzel kişiler, gizli dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildiği takdirde ibraz etmek, para ve para hükmündeki evrakı ve ayniyatı ilk talep halinde göstermek, sayılmasına ve incelenmesine yardımcı olmakla mükelleftir. Eğitim

 

 

Denetmenleri, görevleri sırasında kamu kurum ve kuruluştan ve kamuya yararlı dernekler ile gerçek ve tüzel kişilerden gerekli yardım, bilgi, evrak, kayıt ve belgeleri istemeye yetkili olup kanuni engel bulunmadıkça bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.

(3) Başkanlığa verilen görevlerin yerine getirilmesi amacıyla illerde il milli eğitim müdürlükleri bünyesinde Eğitim Denetmenleri Başkanlığı oluşturulur.

(4) Eğitim Denetmenleri Başkanlıklarının görev, yetki ve sorumlulukları, Eğitim Denetmenlerinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usül ve esaslar ile diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir."

- 652 sayılı Kanun Hükm

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen